Ordregodkjenning
Ordregodkjenning er en funksjon i nettbutikken som settes opp på forespørsel. Dette gjør at du kan ha ansatte som kun har muligheten til å sende ordre til godkjenning.
Roller: Kun administrator for en konto har rollen «ordregodkjenner». Dette er en rolle som settes opp av vårt kundesenter.
Du ser om du har denne rollen ved å gå inn på «min side» og under fanen «Register nye bruker». Ser du sa muligheten for å sette på funksjonen «Bestiller» betyr dette at du er administrator. Er «Bestiller» satt til grønn betyr dette at denne brukere kun har lov til å sende ordre til godkjenning.

Kort fortalt
- Når en bestiller har sendt en ordre til godkjenning, får ordregodkjenner en e-post. Trykk på «Gå til ordregodkjenning» for å gå inn å godkjenne ordren.
- Når du har trykket på lenken blir du sendt inn på min side i nettbutikken. Har du tilgang til flere kundenummer er det viktig at du logger inn på det kundenummeret du skal godkjenne ordren for.
- Åpne fanen «Ordregodkjenning».
- Trykk på navnet eller referanse for å åpne ordren.
- Trykk Godkjenn bestilling og varene legges i handlekurven.
- Gå til handlekurven for å sende ordren. Ordrebekreftelse blir sendt til den som har bestilt med beskjed om at ordren er godkjent.
